6 Cara Pinjam Kredit Digi Melalui SMS Digi Advance Request

6 Cara Pinjam Kredit Digi Melalui SMS Digi Advance Request

Konten [Tampil]

6 Cara Pinjam Kredit Digi Melalui SMS Digi Advance Request

Pernahkah anda mempunyai masa untuk membuat panggilan atau menghantar SMS, tetapi kredit anda benar-benar habis? Cara Pinjam Kredit Digi Melalui SMS dan bila nak beli kredit, kiosk kredit terlalu jauh atau tidak membawa wang.

 

Nak beli kredit melalui ATM, tapi baki dalam akaun bank kosong. Menamatkan nadi pada waktu kritikal sememangnya satu perkara yang sangat menjengkelkan.

 

Walau bagaimanapun, ini bukanlah sesuatu yang perlu dialami oleh pengguna kad Digi prabayar. Sebabnya, salah satu operator telefon terbesar di Malaysia akan menjamin kredit pengguna dengan meminjamkannya terlebih dahulu.

 

Jadi, bagaimana anda meminjam kredit Digi terus daripada pengawal? Ayuh, lihat bagaimana untuk menyelesaikan masalah ini!

 

Cara Pinjam Kredit Digi Melalui SMS

Cara Pinjam Kredit Digi Melalui SMS sebenarnya semudah Anda membalik telapak tapak tangan Anda. Kerana jika pulsa habis sepenuhnya Anda hanya perlu menekan dail *128# kemudian pilih call. Jadi, walaupun kredit habis sepenuhnya, Anda masih boleh meminjam kredit kepada Digi. Fitur ini diberi nama Digi advance request.

 

Syarat Pinjaman Digi Credit

Cara Pinjam Kredit Digi Melalui SMS sudah tentu bersyarat. Kerana sebelum mengetahui cara meminjam kredit Digi, anda mesti terlebih dahulu memastikan kad telefon yang anda gunakan memenuhi syarat berikut:

1.   Tidak dibenarkan/dibenarkan untuk pengguna Digi Smart Prabayar.

2.   Talktim Advance untuk pinjaman kredit Digi hanya digunakan untuk pelanggan Digi.

3.   Telah melunaskan pinjaman kredit kecemasan terlebih dahulu (jika ada).

4.   Anda adalah pengguna Digi yang aktif.

5.   Baki anda mesti dibawa sebanyak RM3 untuk boleh meminjam kredit Digi.

 

Cara Pinjam Kredit Digi Melalui SMS

Cara Pinjam Kredit Digi

Adakah anda mempunyai Cara Pinjam Kredit Digi Melalui SMS? Tak perlu risau, baki kredit berapa, masih boleh pinjam kredit dari Digi. Beginilah cara menggunakan Talktime Advance Digi atau bahasa yang keren, cara nak minta kredit digi, boleh guna cara mudah ni.

1.   Dail *128#

2.   Pilih Akaun Saya

3.   Pilih Perkhidmatan Masa Bual

4.   Pilih Pratonton Masa Bual

5.   Pilih Rm3 (2 hari) & Rm0.8 Surcaj

6.   Pilih Sahkan

 

Advance Amount

 Validity

RM3.00

2 days

 

Memandangkan anda meminjam kredit kecemasan, anda terikat untuk membayarnya semula. Pembayaran akan dibuat secara automatik jika anda mempunyai kredit Digi atau menerima kredit.

 

Cara Membayar Balik Kredit Digi

Jika selepas Cara Pinjam Kredit Digi Melalui SMS, tetapi kredit anda masih tidak mencukupi untuk melunaskannya dengan nominal pinjaman kredit yang tidak menentu, maka kredit tersebut akan ditolak dan anda hanya tinggal sedikit kredit sahaja.

 

Oleh kerana kredit yang bimbang belum dibayar, bayaran balik automatik akan dibuat apabila anda menambah kredit seterusnya. Cara Pinjam Kredit Digi Melalui SMS tentunya sangat berguna untuk pelanggan.

 

Adakah anda kehabisan kredit Digi?

Sila gunakan Talktime AdvanceTM untuk meminjam kredit prabayar daripada Digi.

Talktime AdvanceTM ialah perkhidmatan yang membolehkan pelanggan Digi PrepaidTM meminjam kredit daripada Digi.

 

Sebelum itu, pastikan anda telah menjadi pelanggan Digi PrepaidTM sekurang-kurangnya 4 bulan sebelum anda boleh menggunakan Talktime AdvanceTM.

 

Talktime AdvanceTM tersedia untuk semua pelanggan Digi PrepaidTM untuk tempoh empat (4) bulan atau lebih. Baki akaun prabayar anda mestilah dalam lingkungan RM0.01 hingga RM3.00 jika anda ingin menggunakan Talktime AdvanceTM.

 

Jika kredit anda adalah RM0.00 anda tidak dibenarkan menggunakan perkhidmatan ini. Talktime AdvanceTM hanya tersedia sekali antara setiap muat semula.

 

Cara Meminjam Kredit Digi

1.   Dail *128#

2.   Pilih Akaun Saya

3.   Pilih Talktim ServiceTM, Balas 2 untuk memilih Talktime AdvanceTM

4.   Balas 2 untuk pengesahan transaksi

5.   Anda akan menerima mesej pengesahan bahawa transaksi telah berjaya

 

Tiada yuran bulanan untuk menggunakan Talktime AdvanceTM. Walau bagaimanapun, yuran perkhidmatan sebanyak RM0.80 akan ditolak daripada akaun prabayar anda untuk setiap transaksi RM3 yang berjaya dibuat menggunakan Talktime AdvanceTM.

 

Sila dail *128# untuk menyemak status Talktime AdvanceTM anda dan untuk memastikan bahawa kredit telah berjaya memasukkan nombor Digi anda.

 

Jika anda adalah pengguna Digi Postpaid dan ingin memindahkan kredit kepada pengguna Digi Prepaid, jumlah maksimum yang dibenarkan ialah RM15 atau 3 transaksi sehari.

 

Kod Digi

Berikut ialah senarai kod prabayar Digi yang mungkin anda tidak tahu.

 

INFORMATION

OPTION 1

OPTION 2

Check Quota

*128*3*6#

*200#

Internet Package

*128*3*1#

*116*1#

Internet Pass

*128*3*3#

*116*3#

Quota Top-Up (Video Freedom)

*128*3*5#

*116*5#

Quota Top-Up

*128*3*5#

*116*5#

Talk time Service

*128*1*7#

N/A

Reload

*128*1*2#

*123*<16 digit reload coupon>#

Roaming Pass

*800*3#

N/A. Note: Purchases from this UMB code are only available while overseas and not in Malaysia.

 

Kata Akhir

Melihatkan ramai pelanggan yang sering berada dalam keadaan tidak menentu yang mana mereka perlu membuat panggilan telefon, Cara Pinjam Kredit Digi Melalui SMS, atau mendaftar pakej internet tetapi kredit habis.

 

Sementara itu, keadaan dan keadaan pelanggan tidak mungkin diperbaiki. Oleh itu, kemudahan kredit kecemasan daripada Digi sememangnya sangat membantu.

 

Sumber: carasemak.com dan celcomcentre.xyz